Gör-det-själv iFokus

Gör-det-själv

Etiketterfrågor-funderingarprojektinspirationdjur
Läst 80 ggr
Krullibull
2024-07-27 17:08
0

Bygga hundvagn

Jag behöver någon slags vagn att ha min stora seniorhund i och är inte sådär jättesugen på att betala minst 3000 kr för det. Målet är att kunna vara ute i flera timmar i ur och skur.

Den måste:

• vara så lättviktig och smidig som möjligt
  • klara av grusvägar och stigar
  • kunna ta runt 40 kg i vikt då min hund väger max 32-34 kg
  • vara så enkelt konstruerad som möjligt
  • vara vädertålig

Den ska helst köras så att man går med den framför sig, men det kan jag kompromissa på.

Jag har hittills försökt hitta barnvagnar och djurvagnar, men de uppfyller inte samtliga krav. Om jag kan köpa något färdigt och sedan göra om det utan för mycket krångel funkar det lika bra. Den behöver inte vara av just sådan konstruktion, bara jag kan fixa till ett enkelt tak.

Några idéer om hur jag kan göra, eller vad jag kan köpa?

Exempel på vad jag gillar:

https://www.customdogcarts.com/ - Det verkar både stabilt och lättviktigt med galler beroende på material.

https://www.walmart.com/ip/Dog-Stroller-Cat-Pet-Carriers-Bag-Small-Medium-Dogs-Cats-Travel-Camping-4-Wheels-Lightweight-Waterproof-Folding-Crate-Soft-Pad-Black/514807238 - En sån här design hade också funkat, för stora burar finns att köpa för en helt okej peng. Frågan är vad för rejäl kärra.

Tacksam för svar!

CUSTOM DOG CARTS | Manufacturing and selling the finest dog carts for draft dog competition and recreation. They are lightweight and custom made to fit your dog. We also sell harnesses for pulling the carts, weight inserts for competition. Adjustable positions for axles and take-apart shafts.
Pyttelite
2024-07-27 17:19
1

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Praktisk vagn för sommarens alla äventyr!En skrinda är perfekt för utflykter, camping, trädgårdsarbete eller för att underlätta dina dagliga transportbehov. Den stabila konstruktionen och rymliga lastutrymmet tillåter dig att köra allt från mat och dryck
Krullibull
2024-07-31 22:04
0

#1 Ååh, tack för tipset! En sån ser ju superbra ut! Jag får leta runt lite, för de jag har tittat på hittills har antingen problem med stadigheten eller botten, men en skrinda är perfekt för ändamålet!