Gör-det-själv iFokus

Gör-det-själv

Läst 223 ggr
Sindri
2021-03-28 14:51
1

Måla på en varmvattenberedare av plåt?

Hoppas någon kan hjälpa mig här, eller tipsa om andra sidor, har googlat men inte hittat något matnyttigt.
Vi har en varmvattenberedare som sitter utomhus och de är ju inte särskilt snygga. Min man vill att jag dekorationsmålar på något sätt och jag har idéer, men vet inte vilka färger jag skall använda. Tänkte först måla en bakgrund som ser ut som en mur med fogar, därefter lite grönt som slingar eller hänger ner.
Jag har akrylfärg till dekorationerna, men skulle vilja ha något annat till bakgrunden, kanske bara lite bruten färg, men vad? Det får absolut inte vara blank färg.

Niklas
2021-03-29 18:13
0

Hur väderbeständigt ska det vara?

En nyfiken fråga: Varför sitter varmvattenberedaren utomhus?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sindri
2021-03-29 20:47
0

Mycket vanligt i Spanien. Den sitter i en "carport", d.v.s. tre väggar och tak, inga köldgrader.

Niklas
2021-03-30 08:33
0

#2: Det slog mig inte att du befinner dig i Spanien. Jag tänkte Sverige och då är utomhus inte det mest självklara valet. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sindri
2021-03-30 23:15
0

#3: Nä,som tur är….;)

MonicaLagerquist
2022-05-27 10:05
0

Hur gick det?

Stolt ägare till tre La permer

Sindri
2022-05-27 10:13
0

På grund av oförutsedda naturkatastrofer blev den inte färdigmålad i våras. Nu är den grundmålad med vanlig utomhusfärg så i höst får jag ta mig an den roliga delen, och jag kommer att använda bruten utomhusfärg och sedan akrylfärg. 😊